GA TERUG

Van loonkostensubsidie tot no-riskpolis

Uitbreiding personeel? Hier vijf gouden tips!

Bent u op zoek naar uitbreiding van uw personeelsbestand? Zoek dan samen met experts van Den Haag Werkt. Bovendien hoeft u geen risico te lopen. Voor het aannemen van mensen die in de bijstand zitten zijn er goede regelingen en voorzieningen. Welke dat zijn, legt Sabine Mol (Den Haag Werkt) u graag uit. Zij zet de beste vijf tips op een rijtje.

Tip 1: ‘HalloWerk’

“HalloWerk is het matchingsplatform van de gemeente dat werkzoekenden en werkgevers direct met elkaar in contact brengt. Zonder tussenkomst van een consulent. Via zelfservice waar mogelijk, en met ondersteuning van de gemeente waar nodig. Zo vinden werkzoekenden sneller werk en worden vacatures efficiënter vervuld.”

Tip 2: Loonkostensubsidie

“Kiest u voor een kandidaat die valt onder de doelgroep van de Banenafspraak? Vraag dan loonkostensubsidie aan. Dat is mogelijk als een werknemer niet in staat is om het minimumloon te verdienen, ook wel ‘verminderde loonwaarde’ genoemd. De loonkostensubsidie vergoedt het verschil tussen loonwaarde en minimumloon. Aanvragen van de loonkostensubsidie kan bij Den Haag Werkt.”

Tip 3: No-riskpolis

“Neemt u iemand in dienst met een ziekte of arbeidshandicap die in het doelgroepenregister Banenafspraak is opgenomen? Dan kunt u gebruikmaken van de no-riskpolis. Deze polis garandeert dat de werkgever een vergoeding krijgt op het moment dat een medewerker ziek wordt. Deze polis geldt automatisch zodra de desbetreffende werknemer in dienst treedt. De no-riskpolis geldt gedurende het gehele werkzame leven van deze werknemer.”

Tip 4: Jobcoach

“Heeft uw medewerker extra begeleiding nodig? Dan beoordeelt een arbeidsdeskundige of een jobcoach wordt ingezet. Dat is iemand die uw medewerker extra begeleiding biedt op de werkplek. De jobcoach kan door de gemeente worden aangeboden. Of u kunt in aanmerking komen voor een jobcoach-cheque, waarmee u zelf een jobcoach inhuurt. De keuze is aan u.”

Tip 5: Vast contactpersoon

“Welke kandidaat u ook kiest: als u een samenwerking aangaat met Den Haag Werkt, hét werk- en ontwikkelbedrijf van de gemeente Den Haag, dan krijgt u een vast contactpersoon toegewezen die er is voor al uw vragen. Deze accounthouder heeft een signalerende taak en zorgt ervoor dat de arbeidsrelatie met uw medewerker lekker loopt. Waar nodig schakelt hij de hulp in van experts, zoals Schuldhulpverlening.”

Meer weten? Neem contact op met Den Haag Werkt

Contactgegevens Den Haag Werkt

Werkgevers kunnen bij Den Haag Werkt terecht met vragen over werk en personeel, begeleiding van medewerkers, human resources-vraagstukken en subsidies en regelingen. Den Haag Werkt is bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.30 uur onder telefoonnummer (070) 752 77 50.
E-mailadres: denhaagwerkt@denhaag.nl

Den Haag Werkt is gevestigd op twee locaties: Binckhorstlaan 119, 2516 BA Den Haag en Kerketuinenweg 24, 2544 CW Den Haag

In regionaal verband werkt Den Haag Werkt samen in het samenwerkingsverband WSP Haaglanden. Naast Den Haag Werkt maken ook Patijnenburg (Westland), Werkse! (Delft en Midden-Delfland), WSP Rijswijk en UWV hier deel van uit. Alle subsidies zijn binnen het gehele samenwerkingsverband gelijk.

Den Haag Werkt stelt deze digitale nieuwsbrief met de grootste zorgvuldigheid samen, maar kan niet garanderen dat de informatie altijd foutloos, volledig en actueel is. Aan deze digitale nieuwsbrief kunnen dan ook geen rechten worden ontleend.

GA TERUG