Waarom HalloWerk? En hoe kunnen werkgevers daar nog mee werken in tijden van corona? We vragen het aan Carla van Boheemen, accountmanager bij Den Haag Werkt.
Den Haag Werkt is sterk in het vergroten van werkkansen van mensen met meer of minder afstand tot de arbeidsmarkt. Samen met werkgevers en maatschappelijke partners werken we aan een arbeidsmarkt in Den Haag waarin iedereen mee kan doen. Dat is onze stip op de horizon. Voor mensen die direct aan het werk kunnen gebruikt Den Haag Werkt het matchingsplatform HalloWerk waar werkgevers en kandidaten elkaar kunnen vinden. Werkzoekenden maken een profiel aan in HalloWerk en werkgevers zoeken kandidaten bij hun vacatures. Via zelfservice waar mogelijk en met ondersteuning van Den Haag Werkt waar nodig. Werkzoekenden presenteren zich op basis van hun talenten. Werkgevers kijken verder dan het traditionele cv, het gaat om wat de kandidaat wil en kan! Via het platform komen ze direct met elkaar in contact. Zo vinden werkzoekenden sneller werk en worden vacatures sneller vervuld.
“Het matchingsplatform is te benaderen via mobiele apparaten zoals een tablet, Ipad of mobiele telefoon. Zo hebben werkgevers altijd, overal en op ieder moment van de dag toegang tot de ruim 12.000 kandidaten uit de regio Den Haag en Rotterdam die geregistreerd staan in HalloWerk. En door de coronacrisis breiden we onze digitale dienstverlening versneld uit: kandidaten hebben vanaf begin juni de mogelijkheid om zelfassessments en loopbaanopdrachten te maken zodat zij zich nog beter kunnen ontwikkelen en scherp krijgen wat hun talenten zijn. Zo ontstaan nog betere matches.”
“Het wezenlijke verschil ten opzichte van andere matchingsplatforms is dat werkzoekenden zich presenteren op basis van hun kwaliteiten, het traditionele cv heeft een ondergeschikte rol. Iedere kandidaat in HalloWerk heeft een uniek profiel, onder andere gebaseerd op wat een kandidaat graag doet. Dit is terug te zien in de favoriete werksoorten die zij opgeven. Laatst was een werkgever op zoek naar een schoonmaker, maar hij had moeite om de vacature in te vullen. Door in HalloWerk te selecteren op basis van de (favoriete) werksoort ‘aanpakken’ wist deze werkgever alsnog de juiste kandidaat te vinden. Verder is het aanbod in HalloWerk divers te noemen: van statushouders en werkzoekenden uit het doelgroepregister tot jongeren en vijftigplussers.”
“HalloWerk biedt kandidaten de mogelijkheid om zich volledig te presenteren: zij maken een profiel aan waarin werkgevers lezen waar een kandidaat blij van wordt en energie van krijgt. Verder heeft de kandidaat mogelijkheden om bijvoorbeeld een moodboard te maken of een videopitch te doen. Werkgevers krijgen daardoor een vollediger beeld van een kandidaat. Zodat je als werkgever niet alleen een match maakt op functie-inhoud, maar ook beter kunt inschatten of iemand past binnen de organisatie en het team.”
“Blijf HalloWerk regelmatig checken. Door de coronacrisis is er veel extra aanbod van kandidaten. Bovendien: kandidaten die al wat langer in de HalloWerk-database staan blijven zich ontwikkelen. Bijvoorbeeld door een cursus te volgen of omdat zij inmiddels (extra) werkervaring hebben opgedaan. Allemaal nieuwe ontwikkelingen waardoor er een match kan ontstaan.”
Benieuwd wat HalloWerk voor u kan betekenen? Er staat een accountmanager voor u klaar om een digitaal kopje ‘HalloWerk koffie’ te drinken en uitleg te geven! Stuur een mail naar hallowerk@denhaag.nl voor een afspraak.