GA TERUG

6 tools voor overtuiging

‘Laten we eerst maar eens kijken hoe de cijfers zich ontwikkelen.’ En: ‘Het is niet veilig’. Het zijn argumenten van opdrachtgevers – intern en extern – tégen live congressen. Als je weet dat de behoefte voor congressen er is, moet je op zoek naar argumenten om te overtuigen. Begin te vragen waar de weerstand zit. Angst voor reputatieverlies? Kwestie van budget? Veiligheid?

Na het overwinnen van huiver, kijk je naar wat wél kan. Denk dan steeds aan de weerstand van de opdrachtgever.

  1. Toon voorbeelden van andere congressen. Film zelf de opstelling. Of gebruik de beelden van anderen.
  2. Laat zien dat live congressen niet per se duurder zijn dan online.
  3. Besef dat je nú moet experimenteren in online én offline. Nu mag je nog fouten maken, over twee jaar niet meer.
  4. Breng de behoefte bij de doelgroep in kaart. En meet achteraf de resultaten.
  5. Zoek alternatieven voor het live netwerken. Geen lunch voor honderden personen, maar kleine random samengestelde groepjes die op verschillende plaatsen samenkomen.
  6. Definieer je doelgroep heel scherp. Zo houd je het aantal deelnemers beperkt en optimaliseer je de mutual benefit.

GA TERUG