GA TERUG

Overtuigen en adviseren

Mensen mochten drie maanden niet samenkomen, moesten afstand houden en thuisblijven. Zo’n gedragsverandering draai je niet zomaar terug. Niet gek dus dat organisaties niet meteen op 1 juli congressen organiseren. Eventbureaus willen wel! Zij moeten overtuigen en adviseren.

Overtuigen dat 1,5 meter afstand houden best kan. Dat offline en online samen kúnnen. Het begint met de opdrachtgever scherp te bevragen naar diens doel en ambitie. En heb daarbij antwoorden paraat op vragen en latente angsten. Neem ze mee in de keuze: offline, online of hybride. Help te denken in mogelijkheden.

5x advies

• Bij vrees voor imagoschade: wijs de opdrachtgever die meent dat sprekers online onvoldoende uit de verf komen erop dat je sprekers kunt trainen. Ook kun je de speech vooraf opnemen en de spreker tijdens zijn speech met kijkers laten chatten. Zó bied je meerwaarde.

• Bij vragen over mogelijkheden op locatie: laat filmpjes zien van de locatie. Neem je opdrachtgever mee om ter plekke te kijken.

• Gelooft je contactpersoon wel in offline congressen, maar moet hij/zij twijfels binnen de organisatie wegnemen? Faciliteer hem of haar dan in voorbeelden en argumenten.

• Blijf zelf positief.

• Zorg voor slimme samenwerkingsverbanden met locaties, cateraars, partijen die het congres kunnen streamen. Dan kun je snel schakelen.

GA TERUG